Hieronder vind je de veel gestelde vragen die te maken hebben met het bezorgen van onze pakketten. Kan je jouw antwoord hier niet vinden? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
1. Hoe kan ik artikelen retour sturen?
2. Is het mogelijk een product om te ruilen?
3. Krijg ik ook mijn verzendkosten terug?
4. Is mijn retour al bij jullie aangekomen?
5. Kan ik producten in de sale ook retourneren?
7. Kan ik mijn order tijdens de feestdagen later retourneren?
8. Kan ik verschillende bestellingen in 1 doos terug sturen?
9. Hoe snel heb ik mijn geld terug?
10. Zijn er kosten verbonden aan de retourzending?
11. Waarom €1,- retour bijdrage?
12. Mijn product is beschadigd/kapot, wat nu?
13. Mijn product is verkeerd geleverd, wat nu?
Heb je je vraag gevonden en wil je verder met winkelen? Klik dan hier om terug naar onze website te gaan.
1. Hoe kan ik artikelen retour sturen?
Je kan een artikel retourneren binnen 14 dagen na ontvangst, mits niet gedragen en voorzien van originele labels. Je kan je pakket terug sturen met PostNL (Nederland) of DPD (België).
STAP 1: Maak je retour pakket klaar
Bij je bestelling zit een factuur/retour formulier. Vul hierop de reden van retour in en stuur dit mee, heb je er geen ontvangen neem dan contact op met onze Klantenservice.
Stuur de artikelen altijd compleet, met alle labels nog bevestigd, onbeschadigd en in de originele verpakking naar ons terug. Zorg altijd voor een degelijke verpakking. Dozen van bijvoorbeeld helmen en skates mogen niet als retour doos worden gebruikt; verpak deze doos altijd in een extra doos.
Plak het retour label dat je bij je bestelling hebt ontvangen op het label waar je adresgegevens staan vermeld. LET OP! Zorg ervoor dat de barcode niet over de naad heen komt, want dan kan het voorkomen dat de barcode niet goed gelezen kan worden.
STAP 2: Breng je retour pakket naar een PostNL-punt (Nederland) of een DPD-parcelshop (België) bij jou in de buurt
Voor een DPD-parcelshop bij jou in de buurt kijk je hier en voor een PostNL-punt hier.
STAP 3: Bewaar je verzendbewijs
Zorg altijd dat je een verzendbewijs krijgt en bewaar dit goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor je verzonden pakket. SkiWebShop kan geen verantwoordelijkheid nemen voor verloren retour pakketten. Met de track&trace-code die op je verzendbewijs staat, kan je je retourzending volgen op de website van PostNL (Nederland) of DPD (België). Je kan zo zelf zien of je pakket al bij ons binnen is.
Zodra je retourzending bij ons is verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail.
2. Is het mogelijk een product om te ruilen?
Ruilen is helaas niet mogelijk, dit heeft te maken met onze online voorraad. Wij willen in eerste instantie natuurlijk zorgen dat het gewenste ruil product geleverd kan worden. Om het product te kunnen ruilen dient het eerst in ons magazijn te zijn en hier vervolgens verwerkt te worden. Het retour verwerkingsproces kan tot 7 werkdagen in beslag nemen. Doordat er veel besteld wordt kan het gebeuren dat het product dan uitverkocht is voordat de retour is verwerkt. Door opnieuw te bestellen ben je er zeker van dat het gewenste product er nog is.
3. Krijg ik ook mijn verzendkosten terug?
Wanneer je de gehele bestelling binnen 14 dagen retourneert ontvang je ook de verzendkosten terug. Indien er slechts een deel geretourneerd wordt crediteren wij alleen de geretourneerde artikelen.
4. Is mijn retour al bij jullie aangekomen?
Wanneer je het retour pakket inlevert bij het post order bedrijf ontvang je hier een bewijs van. Op dit bonnetje vind je een track en trace code waarmee je het pakket kan traceren via de website van het post order bedrijf. In sommige gevallen ontvang je deze code per email.
Via de track en trace kun je zien wanneer het geretourneerde pakket is aangekomen in ons magazijn. Houd er rekening mee dat het een aantal werkdagen kan duren voordat het magazijn het pakket verwerkt heeft. Vervolgens wordt het bedrag terug gestort op de rekening waarmee de order betaald is.
5. Kan ik producten in de sale ook retourneren?
Uiteraard kunnen ook de sale producten binnen 14 dagen na ontvangt kosteloos geretourneerd worden. Dit geldt voor al onze producten, zowel voor de sale als voor producten die tijdens een tijdelijke actie worden gekocht. Hier wordt geen onderscheid ingemaakt, ook bij deze producten wordt het bedrag gewoon weer terug gestort op uw rekening.
6. Waar is mijn retour label?
De volgende landen hebben een retour label in de doos:
- Nederland
- België
- Duitsland
- Oostenrijk
- Luxemburg
- Polen
- Groot Brittannië
De overige landen kunnen zelf hun pakketten retourneren met een door hun gekozen vervoerder. In onderstaand schema is te zien wat de kosten zijn voor het retour zenden en hoelang de verwachte retour tijd is.
Zit het label niet in de doos? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
* Je betaalt een kleine bijdrage voor de retourzending. Deze bijdrage wordt automatisch ingehouden op het bedrag dat je terug krijgt.
7. Kan ik mijn order tijdens de feestdagen later retourneren?
Tijdens de feestdagen worden er veel cadeautjes gekocht bij SkiWebShop. Het is natuurlijk jammer als een artikel tijdens sinterklaas of kerst toch niet blijkt te passen en je het dan niet meer kan retourneren. Neem in deze gevallen even contact op met onze klantenservice.
8. Kan ik verschillende bestellingen in 1 doos terug sturen?
Indien je meerdere bestellingen thuis hebt en deze in 1 keer wilt retourneren dan is dit geen probleem. Alle artikelen mogen samen in 1 doos mits er ook van alle bestellingen een retour formulier in de doos zit. Met dit formulier kunnen wij zien welke artikelen er retour zijn gekomen en bij welke bestelling deze horen, zonder dit formulier kan de retour vertraging opleveren. Op de doos hoeft maar 1 retour label te worden geplakt.
9. Hoe snel heb ik mijn geld terug?
Met de track & trace code kun je controleren of je pakket al in ons magazijn is. Het kan 7 werkdagen duren het pakket te verwerken. Vervolgens storten wij het bedrag terug op uw rekening, hier ontvangt u een bericht over.
10. Zijn er kosten verbonden aan de retourzending?
Omdat we onze prijzen zo laag mogelijk willen houden, vragen wij een kleine eigen bijdrage voor de retourzending van je pakket. Deze bijdrage wordt automatisch ingehouden op het bedrag dat je van ons terug krijgt.
Houd rekening met een verwerkingstijd van 7 werkdagen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen. Vanwege drukte in het wintersportseizoen kan dit soms enkele dagen langer duren.
We storten het bedrag van het artikel(en) dat je terug stuurt terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Je ontvangt hiervan een bericht per e-mail.
11. Waarom €1,- retour bijdrage?
Omdat we tussen alle bomen door willen blijven skiën! Online winkelen is een relatief milieuvriendelijke manier van shoppen. Als mensen ‘te veel’ bestellen en weer retour sturen is dat natuurlijk zonde voor het milieu. Door middel van de symbolische retour kosten van €1,- hopen we jou bewust te maken van je shopgedrag. Probeer zo goed mogelijk te bestellen wat je echt nodig hebt. Op deze manier houden we onze mooie planeet gezond.
12. Mijn product is beschadigd/kapot, wat nu?
Wij doen er alles aan om een perfect artikel te leveren. Mocht een artikel desondanks niet in orde zijn bij ontvangst, laat dit dan direct aan onze klantenservice weten.
Je kunt het beste een e-mail sturen met je gegevens, omschrijving van het defect en indien mogelijk een foto van het defect. Wij zullen het probleem zo spoedig mogelijk in overleg met jou en de leverancier oplossen.
13. Mijn product is verkeerd geleverd, wat nu?
We doen er alles aan om te zorgen dat de correcte leveringen bij je thuis bezorgd worden. Onze excuses als je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice en vermeld hierbij je bestelnummer, naam en de omschrijving van het verkeerd geleverde product. Dan zorgen we dat je zo snel mogelijk het goede product.
Terug naar boven of terug naar de website om verder te winkelen!